marți, 28 februarie 2012

Ultimul vals al iernii

Băi mi-e foame... zău... nu e decât 07.59
Anul acesta luna februarie s-a încăpățânat și a mai obținut de la timpul-suveran încă o zi de iarnă.
După perioade de intensă activitate viscolească iarna obosii în cele din urmă. În gara din orașul nostru se pregătește să tragă mândra primăvară ( Impiegatul vorbea de linia 3 sau 6 ) . Pe antica tabelă mecanică din Gara de Nord , trenul ”primăvara” avea trecută o întârziere bizară. Cred că lucrările pe valea Prahovei sunt încă în desfășurae ( Nu știu,nu am mai fost de ceva timp).
În orice caz... cine mai credea să mai apuc și astă primăvară cu atâtea boli pe cap ? De medicamente bani nu mai avem , de pâine (care reprezintă atât un bun cultural material cât și unul spiritual ) ... de pâine... am auzit că pâinea îngrașă ? Să fie oare așa...?
Am să trec pe la gogoșărie să-mi iau o fițoșică cu ulimele hârtii colorate pe care le mai găsesc rătăcite în buzunarul rupt al sufletului meu.
Mă simt bine,deși îmi este un pic foame.
Cred că primăvara,din respect, ar trebui să mai aștepte și ea o clipă și să mediteze. Iarna se duce-n alte zări ( poate la ea acasa , la săracii locuitori ai zonelor nordice,care fie-ntre noi aflai că sunt mai scunzi decât europenii ) . E un vals minunat . Ostenitele crengi se curentează dintr-o dată ,se dezmorțesc și se rup. Din asfaltul putred și-mbâxit de atâtea esențe frumos mirositoare se zbat să răzbească ghioceii.
Șoferii privesc cu-ngrijorare sosirea noului sezon . Utilajele lor se vor fi zdruncinat serios în gropițele obrajilor frumosului oraș.
Prin Cișmigiu mai dăinuie frânturi de zăpadă . Nu știu cum reușesc cei de la ALPAB (adm. Lacuri,Parcuri,Agrement,Buc.) să mențină o temperatură constantă acolo.
Dar te-ai întrebat cum de găsește iarna drumul spre noi la anul ? Privește-i ultimul vals... cum se răstignesc pe nori , în astă zi friguroasă , ultimii fulgi de nea . Și din adâncurile cerurilor coboară în dans nebun,satanic... spre cimitirul Bellu... cea din urmă petală de iarnă.
Despre soare , mai negociem.
este 08.12 . încă mi-e foame și plâng și nu știu unde să mă duc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu